Consiliul Concurenței ridică semne de întrebare privind achiziția Profi de către Mega Image
Tranzacția Mega Image - Profi sub lupa Consiliului Concurenței; Îngrijorări privind concurența
Consiliul Concurenței a emis o declarație surprinzătoare în contextul celei mai mari tranzacții din piața de retail din România, în valoare de 1,3 miliarde de euro. Tranzacția vizează preluarea Profi Rom Food S.R.L. de către Delhaize „The Lion” Nederland B.V., compania care deține rețeaua Mega Image. Autoritatea a exprimat îngrijorări legate de impactul asupra concurenței, în special pe piețele locale unde ambele rețele sunt active.
Potrivit Consiliului, operațiunea ar putea duce la o reducere a posibilităților de alegere pentru consumatori în ceea ce privește achiziția de produse alimentare. De asemenea, există riscul unor efecte negative asupra furnizorilor, având în vedere consolidarea poziției Mega Image pe piața de achiziții și reducerea numărului de companii achizitoare.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat: „Așa cum știți, Comisia Europeană a fost de acord să ne transfere analiza acestui caz, la solicitarea noastră, având în vedere că piața românească este cea mai afectată. Este cea mai mare tranzacție pe piața de retail din România și este nevoie de o analiză complexă. De aceea, ne consultăm cu autoritățile din alte state membre care au gestionat tranzacții similare, dar vrem să aflăm și punctele de vedere ale celor afectați: producători agricoli și procesatori, concurenți, asociații de consumatori.”
În toamna anului trecut, grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține deja în România rețeaua Mega Image, a anunțat că va achiziționa Profi de la fondul de investiții Mid Europa Partners pentru suma de 1,3 miliarde de euro (pre-IFRS). Tranzacția include peste 1.700 de magazine situate în 850 de localități din România.
Anul trecut, Mega Image a raportat afaceri de circa 9,9 miliarde lei, în creștere cu 13,4% față de 2022, iar profitul net al rețelei a urcat cu 56%, ajungând la aproape 220 de milioane lei. În aceeași perioadă, Profi și-a majorat afacerile cu 11%, până la aproape 13 miliarde lei.
Via: businessmagazin.ro
Autor: Ervin