Retururi considerabile după Black Friday: Ce produse revin cel mai des în depozite?
Hainele și electronicele, în fruntea listei de retururi post-Black Friday!
După euforia Black Friday, multe dintre produsele achiziționate se întorc în depozite. Datele unui retailer online major arată că aproximativ 30% din cumpărături sunt returnate, cu hainele și încălțămintea în topul retururilor. Deși telefoanele mobile sunt și ele returnate, situația nu este atât de alarmantă (3 - 5%).
"Retururile sunt parte din experiența de cumpărături online. Ne străduim să oferim clienților un proces cât mai simplu și eficient," afirmă Robert Berza, vice președinte Fashion & Sport la eMAG. Magazinul online a înregistrat peste 150.000 de retururi, ceea ce reprezintă 30% din totalul comenzilor de Black Friday. "Clienții sunt încurajați să returneze produsele care nu le satisfac așteptările," adaugă Berza.
Cristina Ilcenco, store manager la Marks and Spencer, observă că "mulți clienți aleg să cumpere mai multe mărimi din același produs pentru a găsi cea mai bună potrivire, ceea ce duce la un număr mai mare de retururi." În ceea ce privește electronicele, situația este mai stabilă. "Desigur, avem retururi, dar procentul este considerabil mai mic decât în cazul produselor de modă," spune un manager de la Marketplaces evoMAG.
Adriana Manu, marketing manager la FAN Courier, a observat un model similar: "O parte dintre retururi vin de la clienți care comandă articole de casă sau decor, care nu se potrivesc cu stilul locuinței lor. " Aceste produse sunt deseori returnate pentru că nu corespund așteptărilor vizuale sau practice ale cumpărătorilor.
Black Friday continuă să fie o perioadă aglomerată pentru magazinele online, cu un volum mare de vânzări, dar și de retururi. Această dinamică scoate în evidență importanța adaptabilității comercianților în fața comportamentului consumatorilor. Mai multe despre acest subiect și impactul său pe piață poți citi aici.
Autor: Ervin