🎁 Magazine cu campanii și reduceri partenere BF.ro!

Amazon pregătește un răspuns pentru Temu: secțiune specială pentru produse ieftine de modă și frumusețe

Amazon răspunde Temu cu o secțiune specială; Produse de frumusețe și modă la prețuri mici

Amazon intenționează să lanseze o secțiune dedicată pentru produse de modă și frumusețe la preț redus, permițând vânzătorilor chinezi să își livreze direct produsele consumatorilor din Statele Unite. Aceasta va fi cea mai puternică mișcare a Amazon împotriva magazinelor chinezești de comerț electronic, precum Temu și Shein, care au crescut rapid în popularitate în ultimii ani. Grupul de comerț electronic din spatele platformei Pinduoduo a lansat Temu în Statele Unite în septembrie 2022, extinzându-se ulterior în Europa și Asia și provocând o concurență intensă pentru jucătorii locali.

Amazon răspunde Temu cu o secțiune specială; Produse de frumusețe și modă la prețuri mici

Produse ultra-ieftine pentru clienți americani

Conform unei prezentări interne adresate vânzătorilor chinezi de top, pe noua platformă Amazon vor fi disponibile numeroase produse sub 20 de dolari, inclusiv aparate de masaj facial, carcase pentru telefoane și alte articole de tip „piață chinezească”. Amazon va livra direct din China aceste produse ultra-ieftine, cu scopul de a ajunge la clienți în 9-11 zile.

Până acum, vânzătorii chinezi de pe Amazon au folosit serviciile de îndeplinire ale companiei (Amazon Fulfillment), trimițând mărfurile în depozitele din Statele Unite înainte de a fi livrate clienților. Încă nu se știe exact când va fi lansată noua secțiune a magazinului, dar Amazon va începe să accepte produsele vânzătorilor din toamnă.

Concurența acerbă a Temu

Expansiunea globală a Temu a atins proporții impresionante în ultimele luni. Până la sfârșitul lunii martie, proprietarul platformei, grupul chinez PDD Holdings, aproape și-a dublat veniturile trimestriale într-un an. Temu, prezent pe 51 de piețe, a operat cu pierderi în faza inițială de creștere, dar profitul net consolidat al PDD în ultimul trimestru din 2023 a fost de 23 de miliarde de yuani, cu 146% mai mult decât cu un an înainte. Profitul a fost impulsionat de taxele de tranzacție și de marketing plătite de comercianții prezenți pe platforme.

„Fenomenul Temu” pune în dificultate atât magazinele online locale ca eMAG, Altex sau evoMAG, cât și cele din străinătate, inclusiv marii jucători din regiune precum Amazon Europa. Experiențele arată că multe dintre produsele comercializate de Temu pot fi achiziționate la un preț de până la zece ori mai mic, menținând aceeași calitate.


Autor: Ervin