🎁 Magazine cu campanii și reduceri partenere BF.ro!

ATAC Hiper Discount by Auchan copiază modelul „La Cocoș”; Retailerul românesc inspiră marile corporații

La Cocoș devine model pentru Auchan: „Ne mândrim că am devenit model pentru marile hipermarketuri ca Auchan”

ATAC Hiper Discount by Auchan copiază modelul „La Cocoș”; Retailerul românesc inspiră marile corporații

Iulian Nica, co-fondatorul „Supermarket La Cocoș”, a declarat ironic pentru Economica.net că se mândrește cu faptul că retailerul autohton a devenit un model pentru marile hipermarketuri internaționale precum Auchan. Asta după ce trei hypermarketuri Auchan din România (Ploiești, Timișoara și Brașov) au preluat un concept de retail similar celui de la „Supermarket La Cocoș” . Nica acuză voalat Auchan că i-a copiat modelul de afaceri.

„Supermarket La Cocoș”, fondat de Iulian Nica și activ încă din 2014, a impus un standard prin modul în care își așază produsele, prin modelele de prețuri și sistemul de afișare unic. La Cocoș oferă prețuri diferite pentru fiecare produs, în funcție de cantitatea cumpărată. Chiar dacă Auchan a replicat aceste elemente, Nica spune că un lucru nu vor putea imita: politica de prețuri „Biblia La Cocoș.”

Politica de prețuri „Biblia La Cocoș,” sub sloganul „Supermarketul ce ține cu Casa,” presupune aplicarea unui adaos mediu de doar 10% pentru toate produsele vândute. Nica afirmă că acest model este greu de adoptat de Auchan și de alte lanțuri internaționale.

„La Cocoș” operează trei magazine în România: două în Ploiești și unul în București. Magazinele vând aproximativ 11.000 de produse și oferă prețuri diferite în funcție de cantitatea cumpărată. În 2023, „La Cocoș” a devenit al zecelea cel mai mare retailer alimentar din România, depășind rețele internaționale precum Supeco, parte a grupului Carrefour.


Autor: Ervin