🎁 Magazine cu campanii și reduceri partenere BF.ro!

Grupul Jerónimo Martins, operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, amână intrarea pe piața din România și optează pentru Slovacia

Grupul Jerónimo Martins amână expansiunea în România și se concentrează pe Slovacia

Grupul portughez Jerónimo Martins, cunoscut pentru brandul Biedronka, cel mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, a decis să își amâne planurile de expansiune în România. În schimb, compania se concentrează pe Slovacia.

Cu o cifră de afaceri anuală de peste 30 de miliarde de euro, Jerónimo Martins operează pe piețele din Polonia, Columbia și Portugalia. În Polonia, grupul deține lanțul de magazine alimentare Biedronka și magazinele de cosmetice Hebe, unde concurează cu retailerul polonez Zabka și cu grupul francez Carrefour. De asemenea, grupul a înregistrat în anul trecut vânzări de 30,6 miliarde de euro, are aproape 135.000 de angajați și un profit net de peste 750 de milioane de euro.

Jerónimo Martins a avut în vedere intrarea pe piața românească încă din 2016, când a participat la prima etapă de achiziție a lanțului de magazine Profi. Tranzacția a fost încheiată însă de fondul de investiții Mid Europa pentru 533 de milioane de euro, marcând cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc. Recent, Profi a fost cumpărat de Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, pentru 1,3 miliarde de euro.

După ce a renunțat la cumpărarea Profi, grupul portughez a continuat să manifeste interes pentru piața românească, ultima dată în 2020. Acum, compania a declarat că „România nu este o piață pe care să o considerăm prioritară la acest moment”, preferând să investească în piețele existente și să se pregătească pentru intrarea în Slovacia.

Sursa: Profit.ro


Autor: Manuela Frasie-Debretin